Tini Fattah.Berumur 33 tahun dan mempunyai seorang suami yang penyayang dan iaitu Mohd Arif.Tini juga mempunyai 3 puteri dan yang cantik dan 1 putera yang kacak bernama Syahirah,Izzaty,Nadirah dan Nejad. Berumur 18,17,15 dan 1 tahun.Nak tau lagi tentang kehidupan Tini?Jom baca apa yang Tini telah paparkan di BLOGPOST

NETWORK



Chat



WANITA IDAMAN LELAKI
Saturday, October 8, 2011 at 6:15 PM



Macam mana ya wanita idaman lelaki????.....mesti setiap lelaki ada pilihan tersendiri kn....mcm mn colan2 kesukaan d org....klu bukan lelaki, bakal2 mak mertua hehehehehe.....bg wanita yg nk kawen ka lum kawen ka bleh gak baca utk memperbaiki apa yg kureng kn...jd kita semua taw apa yg di inginkn oleh seorang lelaki n apa kualiti pilihan di hati mereka....

akak bg 8 ciri wanita idaman lelaki / jejaka



1) TAAT PADA AGAMA

mesti lah ni utama kn.....coz utk membimbang anak2 yg bakal mewarisi....agama adalah pegangan hidup kita sebagai manusia. jika wanita taat pada agama maka dia akan patut pada anda....betul tak??? hehehehehehe tp agama mmg penting.


2)SEDERHANA

zaman skrg ni ada tk wanita yg bersifat bersederhana??? yg selalu kita lihat ramai yg mempunyai sikap menunjuk2 kn......akak??? ehmmm kadang2 je tgk org hahahahaha....tp sikap menunjuk ni mcm diri ada kekurang, wanita bersikap mcm ni utk menutupi kekurang pada dirinya.....jd jgn amalkn sifat mcm ni ya....bersederhana lebih baik.*** setuju sangat***


3)LEMAH LEMBUT

Wahhh sifat ni mmg sesuai lah ngan akak hehehehe *** perasaan lebih ni***
Lelaki mmg suka tgk wanita yg lemah lembut taw.....coz ia mempamerkn diri sebenar....
kalau dia lemah lembut ngan kawan2 nya maka dia akan lemah lembut jugak lah bila berbicara dgn anda n family.....tp klu nmpak dia bersikap kasar, bercakap terlalu kuat ngan kawan2 nya...esok2 kawen ngan dia jgn hairan ya klu kena teriak mcm tu hehehehe.....


4)KEIBUAN

wanita yg suka budak2, melayan karenah budak2, bermain ngan anak kecil...lazimnya wanita yg bersifat mcm ni akan menjadi seorg ibu yg pndai menguruskn rumahtangga.....tp klu tk pndai tu belajar k.....tnya ibu lebih baik kn hehehehe ^_^


5)PENYABAR

huuuuh!!!! sabar ka??? lewat berjam2 tunggu GF /BF bleh sabar lg ka??? klu dia sabar n tk melenting sebaik anda tiba bermakna mmg dia jenis penyabar....kesabaran ini akan membantu anda dlm perhubungan.....tp klu wanita yg jenis tk sabar2 ni.....alamak bleh belah lah hehehehe...bt pening kepala je dgr dia membebalkn hehehehehe....huhuhuhuhu akak ni sabar jugak taw....kadang2 je membebel tu......


6)PRIHATIN

kebykkn wanita mmg prihatin...hal kecil ka besar ka mmg dia prihatin sgt.....tp skrg ada tk wanita ingat tarikh lahir bakal ibu mertua hehehehehe @ mak mertua opssss akak pun tk ingat taw hehehehehe syg jgn marah ya....dah lupa lah.....ok....pasal prihatin seorg wanita..dia akan lebih peka dgn segala keperluan harian.....dia akan taw tanggunjawabnya....jd amat penting seorg wanita ada sifat yg prihatin ni.....seorg lelaki cari calon2 wanita yg prihatin hehehehehe


7)MATERIALISTIK

lelaki kt luar cna tu pernah ka terfikir berkawan ngan wanita yg materialistik???? ohhh mungkin tk nk kn....takut nanti anda jugak yg sengsara....ada rambut jd botak kn hehehehehe...wanita sebegini yg suka berbelanja n boros, tdk pndai menabung , akan menyusahkn.....jd perhatikan cara teman wanita anda berbelanja ya.....tp wanita sekarang kn suka berbelanja hehehehehe....tp lg pndai berjimat n tk boros.......bleh di fikirkn hubungan nk d teruskn dgn wanita mcm ni @ sebaliknya...jd wanita rajin2 lah berjimat2 klu dah ada bf ya....nnt kawen br bawa hubby p shopping sakan hahahahahaha **** akak jahat**** jgn ikut ajaran akak k ^__^


8)MENJAGA KECANTIKAN

wanita klu bab cantik sapa tk kenal......sanggup berhabis wang ringgit, yg pting kelihatan cntik betul tk hehehehehe.....tp cantik sahaja tidak cukup untuk memikat lelaki taw.....lebih2 lagi jika wanita tk pndai menjaga kebersihan diri. menjaga kecantikan jugak bkn dr segi fizikal je tapi sipat yg murni akan d tengak jugak.....cth nya cr dia bermekap...klu terlbh solek tu @ pakaian yg terdedah sehingga org lain tertarik??? dia nk goda anda ka @ nk goda yg lain hehehehe. menjaga penampilan secukupnya dan wajar di mana2 saja....sejuk mata bila melihat dgn kecantikan yg murni seorg wanita......


akak dah senaraikan 8 kualiti wanita yg di cari oleh lelaki......jd klu lelaki baca ni, betul ka ni yg d org cr, klu mencari kekasih/isteri??? ciri2 ni ka yg d utamakn @ dah nmpak ppuan tu cun trus suka hehehehehe.....apa2 pun fikir2 kn n kita kongsi apa yg baik kn......pilih yg terbaik utk anda...kebahgian tu kmu yg bina.....kmu yg akan berkongsi kasih tu.....hrp2 tu jd panduaan je utk memperbaiki diri akak jugak n hrp2 wanita kt cna....salam sayang dr akak ^__^

TF

2 comments

2 Comments:

Blogger Perantau_89 said on October 8, 2011 at 7:33 PM  

insyALLAH, mcr cr2 pmpuan cam tue akak...
uraian yg baek...=)


Blogger Tini Fattah said on October 8, 2011 at 7:38 PM  

insyallah dik....mudahan2 yg di cari akan muncul tk lama lg ya..... ^_^


Post a Comment




← O L D E R P O S T
N E W E R P O S T →






© 2013 - Layout created by April Delight.
Do you know ?Honesty is the best policy in life