Tini Fattah.Berumur 33 tahun dan mempunyai seorang suami yang penyayang dan iaitu Mohd Arif.Tini juga mempunyai 3 puteri dan yang cantik dan 1 putera yang kacak bernama Syahirah,Izzaty,Nadirah dan Nejad. Berumur 18,17,15 dan 1 tahun.Nak tau lagi tentang kehidupan Tini?Jom baca apa yang Tini telah paparkan di BLOGPOST

NETWORK



Chat



MAKANAN UNTUK CANTIK
Monday, October 10, 2011 at 11:17 AM



Assalamualaikum wanita2 kt luar cna....kt blogger...kt facebook kt twiter n seswaktu dgnya hehehehe yg pting maw kelihatan cantik kn kn....lelaki nk gak ka??? ehmm klu nk baca lah entri yg akak tulis ni ya.....

ok apa yang perlu kita mkn utk mendapatkn kulit yg CANTIK & BERSERI tnpa perlu pembedahan...ramai wanita kt luar cna sanggup berhabis wang ringgit utk kelihatan cantik kn ( akak pun salah seorg gak hehehehe ) tp tu dulu skrg lebih mengamalkn amalan yg lebih sihat dan pling best MURAH lagi taw hehehehe ^___^

antara makanan yg baik utk di makan setiap hari agar kulit sentiasa berseri dan cantik.

1) BUAH-BUAHAN SITRUS
buah-buahan bleh tegangkn kulit dan bleh menghasilkn kolegan yg d perlukn utk kulit. oleh itu, buah n juas amat penting dlm menu harian/diet harian.

2) YOUGHT TANPA LEMAK
kaya dgn kalsium, membantu memutihkn gigi dan membebaskn masalah kaviti pada gigi.

3) LOBAK MERAH
lapisan kulit luar lobak,bleh melambatkn proses penuaan, apa yg terkdung dlm lobak sama spt apa yg anda perolehi drp RETIN A

4) KEJU
untuk pastikan kulit sntiasa ceria, tmbahkn satu @ dua keping keju dlm diet anda...iya bleh menghalang bakteria d dalam mulut dan jugak mengalang kaviti.

5) KRANBERI
membantu laluan salur kencing agar lancar dan sihat.

6) BAWANG PUTIH
untuk menghalang kedutan dan mengembalikn tisu2 kulit.

7) CUKA EPAL 'CIDER
bgus utk penyembuhan, kulit lbh lembut, membuang sel mati dan membantu menghuraikn lemak dan dlm masa yg sama memudahkn pencernaan.

8) TOMATO
kaya dgn vitamin A

9) UBI KELEDEK
vitamin A adalah anti penuaan yg amat berkesan, ia penuh dgn sarat. mengamalkn nya akan mendptkn kulit yg cerah dan lembut.

10) GERMA GANDUM
ia bleh mengatasi masalah jerawat dgn pantas dan berkesan.

11) SAYUR-SAYURAN
dua hingga lima hidangan sdh mencukupi utk menikmati khasiatnya.

Di atas adalah antara makanan yg baik utk kulit agar tampil sentiasa cantik.....
klu nk cuba, belilah mknan yg akak senaraikn kt atas...tgk ada tk kesan pada bdn anda....insyallah klu berterusan kulit akan nmpak lbh berseri2 coz dr sumber semulajadi kn.....tp klu yg nk cpt tu byk gak prodak2 yg utk kulit....terpeluang bg individu k....

selamat mengamalkn ya....ko org cntik akak lg suka...
TF

4 comments

4 Comments:

Blogger sis92 said on October 9, 2011 at 9:12 PM  

tryla ni
telor putih + madu= sapu kat muka sminggu sekali
kulit tegang dan licin :)


Blogger Tini Fattah said on October 9, 2011 at 9:56 PM  

sis92....akak biasa gak buat yg ni thanxxx ya ^_^


Blogger Ayien Ocaca said on October 9, 2011 at 11:52 PM  

tpi kan...pasal lobak merah tu...
kalau tlalu byk mkn lbak merah...
nanti kulit kite jdi kekuningan...
x cntik !!

btw gud tips kak :)


Blogger Tini Fattah said on October 10, 2011 at 2:00 AM  

iya ka dik ayien ocaca, thnxxx tmbah tips kt ctu...jd tk bleh terlalu bnyk mkn lobak ya hehehehe


Post a Comment




← O L D E R P O S T
N E W E R P O S T →






© 2013 - Layout created by April Delight.
Do you know ?Honesty is the best policy in life