Tini Fattah.Berumur 33 tahun dan mempunyai seorang suami yang penyayang dan iaitu Mohd Arif.Tini juga mempunyai 3 puteri dan yang cantik dan 1 putera yang kacak bernama Syahirah,Izzaty,Nadirah dan Nejad. Berumur 18,17,15 dan 1 tahun.Nak tau lagi tentang kehidupan Tini?Jom baca apa yang Tini telah paparkan di BLOGPOST

NETWORK



Chat



JENAYAH JIWA
Tuesday, October 18, 2011 at 4:01 PM
Assalamualaikum
my dear blogger....lama akak tk update ni blog.....cbuk gak urus budak2 ni...lagi2 tk ada idea maw di kasi update kt blog hehehehe

buka2 blog je terfikir pasal jiwa ni ehmmm napa pulak kali ni akak nk tulis pasal jenayah jiwa ni ah....mcm bahaya jugak entri akak tulis ni kn hehehehe ni bukan lah bahaya sgt tp klu tk d bendung mmg akan menjadi jenayah kt diri sendiri.
jadi akak harap, agar sentiasa tegar menjadi mangsa jenayah jiwa ni, sentiasa bangkit dan elakan diri dari menjadi mangsa korban
JENAYAH JIWA.

blogger nk taw tk apa itu jenayah jiwa.....
(maklumat kt bawa ni akak dpt dr majalah EH! )
kita sama2 kongsi ya, info ringkas kt bawa....

pic ni akak ambik dr encik google


1)CURANG
anda mempunyai hubungan dengan pasangan lain tanpa pengetahuan pasangan. ( biasa berlaku d alam maya) tmpt lain pun berlaku....... ia penipuan paling besar dan hina dalam sebuah hubungan.

2)MEMPERMAINKAN PERASAAN PASANGAN
menganiaya pasangan dengan mempersendakn harapan dan impiannya, adalah satu jenayah jiwa. jika anda menyambut rasa suka pasangan dengan agenda tersendiri

3)MEMPERLEKEHKAN KEUPAUAN PASANGAN
menyakiti hati pasangan tanpa alasan adalah satu perbuatan kejam jika anda sengaja menyakiti hati pasangan tanpa alasan kukuh. lebih-lebih lagi jika bersifat mementingkn diri dan memepelekahkan keupayaan pasangan.

4)MENGABAIKAN PASANGAN
hati pasangan tidak pernah di jaga, anda membiarkan pasangan umpama layang2 terputus tali tanpa kemudi.

5)MENIPU PASANGAN
terpulangan pada sikap masing2 ada yg suka berterus terang, ada pulak yg enggan ambik kisah hal berkaitan, tapi penipuan tetap satu jenayah jiwa yang perlu di elakkan.

6)PEMBELOTAN
anda mendekati teman dengan niat ingin merampas kekasihnya @ anda dan pasangan anda merancang menjerat pasangan seorang dengan niat ingin menikmati kepentingan peribadi.

RINGKASnya, inilah jenyaah jiwa kerap berlaku kepada pasangan sekarang @ masa kini. inilah jugak punca keretakan rumahtangga/hubungan dan kemusnahan percintaan yang semakin membimbangkan, akibat sikap seseorang itu. Jadi elakanlah lah sebaik2nya agar hubungan bahagia yg d bina itu akan kekal hingga kehujung nyawa, bahagia dunia n akhirat. AMIN.

1 comments

1 Comments:

Blogger NURUL ASHIKIN said on October 20, 2011 at 6:04 AM  

jenayah jiwa pun ada ek?.. memang pun cuma tak ada mahkamah dan penjara untuk menghukum penjenayah jenis ni


Post a Comment




← O L D E R P O S T
N E W E R P O S T →






© 2013 - Layout created by April Delight.
Do you know ?Honesty is the best policy in life